Ingen hade kunnat bygga denna jättestora snögubbe själv kom barnen fram till. Men när de samarbetade så kunde dom! Dom kom överens om att han skulle heta Olof ?

Barnen får skapa sina egna namnlappar med hjälp av teknik

De klipper själva till namnen och plastar sedan in dem

Barnen fick sätta upp sina skyltar och alla var så glada över sin egen.

Att få prova att måla med olika sorters färger är utvecklande och fängslande

På Filiorum är det barnen som ska få lära och utvecklas, här hjälper de varandra med att måla fotavtryck

fjäril ritar 2

Först träffar de yngsta (som kallas fjärilar) nallen i en saga.

Först träffar de yngsta
(som kallas fjärilar)
nallen i en saga.

Sen får man skapa sin egen nalle mer hjälp av papper och lim

fjäril gör björn

Några av de färdiga nallarna. Barnen älskar att titta på dem, de hittar sin egen då det sitter ett foto av skaparen på varje nalle.

Nu ska igelkottarna som vi gjorde i höstas få flytta hem. Barnen gör varsitt hus med mjölkkartonger de har tagit med hemifrån.

Barnen delar på kartongerna för att göra ett tak.

Mattematik i alla dess former uppmärksammar vi barnen på när den blir en del av aktiviteten.

Även här smyger sig matematik på. Likaså tillit till den egna förmågan.

Alla Snicks (från sagan kungaskogen) fenomenalt välarbetade och tålamodsprövande hus. OM barnen är stolta! :D

OM barnen är stolta! 😀

Vi gjorde varsin rallybil av toarullar

När det var lite för kallt för att gå ut