Barn erbjuds ledig plats på Föräldrakooperativet utifrån antal platser som dyker upp. Störst möjlighet att få plats är i augusti då flest antal barn slutar för att börja förskoleklass.

I antagningsprocessen tar vi tar hänsyn till:

• Datum för när barnet tidigast kan börja på förskolan
  • Syskonförtur
  • Kötid

Vi kontaktar er så fort det dyker upp en ledig plats. Vi ser även gärna att ni besöker oss på förskolan innan ni bestämmer er. Efter att ni erbjudits plats vill vi att ni återkommer med besked inom en vecka. Om ni har tackat ja till platsen kontaktar vår förskolechef er angående inskolning.

Vår kö och antagningsprocess är helt separat från den kö och antagningsprocess Mora kommun har för platser på kommunala förskolor. Du kan därför stå i både vår kö, i kommunens kö och hos andra fria förskolor samtidigt.

Du som ställt dig i kö via Mora kommuns kösystem Hypernet gör endast en preliminär ansökan om plats på Föräldrakooperativet Filiorum. Du kommer inom fyra veckors tid att få en intresseblankett hemskickad som ni behöver returnera till Filiorum inom två veckor. Först när denna intresseanmälan är inskickad är er plats i kön bekräftad.

I och med att ni kan stå i kö på flera förskolor samtidigt kan flera familjer ha hittat förskoleplatser när det blir deras tur. För att få reda på din plats i kön kan du maila my.dareflod@filiorum.se

Det är viktigt för oss att förskolans upplägg passar både barn och föräldrar och att familjen har förstått hur Föräldrakooperativet Filiorum fungerar innan ni fattar beslut om att placera ert barn hos oss. Kontakta gärna styrelsen på mail styrelsen@filiorum.se om ni har några frågor.